انتقاد رییس پلیس راه شمال استان کرمان از عدم توجه والدین به حفظ ایمنی کودکان در هنگام رانندگی؛

کوچولوهای بی تقصیر و یک عمر پشیمانی

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان:

مسئولیت نبستن کمربند ایمنی متوجه راننده است 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت:بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان خودرو الزامی و مسئولیت نبستن کمربند ایمنی متوجه راننده است
کد خبر: ۱۴۰۴۰۳۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ"علی رضایی"،با بیان اینکه کمربند ایمنی وسیله ای تاثیرگذار برای کاهش تلفات انسانی وجراحات ناشی ازحوادث رانندگی است، گفت:رانندگان وسرنشینان خودروها باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: نبستن کمربند ایمنی احتمال جراحات و مرگ میر درون جاده‌ها را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد و برابر بررسی های میدانی صورت گرفته در برخورد‌های ناگهانی و شدید در صورت مقاوم بودن خودرو، سرنشینانی که کمربند ایمنی نبسته‌اند از طریق شیشه خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند و این امر جان آن‌ها را می‌گیرد از این توصیه می شود در طول مسیر حتماً از کمربند ایمنی استفاده شود.

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد:متاسفانه به آن اندازه که رانندگان خودروها از کمربند ایمنی استفاده می کنند سرنشینان و مسافران به این موضوع اهمیت نمی دهند درحالی که هم سرنشنان ردیف عقب و هم سرنشینان جلو به مراتب بیشتر از رانندگان دچار ضربات مغزی و شکستگی ها و جراحات منجر به خونریزی می شوند.

وی یادآور شد: شاید بعضی از ما فقط برای جریمه نشدن توسط پلیس، کمربند ایمنی را ببندیم ولی این را در نظر بگیریم که بستن کمربند تا حد زیادی شانس زنده ماندن ما و عزیزانمان را در تصادفات افزایش می دهد پس با عادت کردن به بستن کمربند ایمنی اطمینان خاطر و آرامش خود را در هنگام رانندگی بالا ببریم.

سرهنگ"رضایی"خاطرنشان کرد:معمولاٌ در بیشتر حوادث منجر به مرگ، بیشترین آسیب به سر وارد می‌شود و بر همین اساس از رانندگان می خواهیم بر رعایت مقررات رانندگی و همچنین جدیت در استفاده از کمربند توجه ویژه ای داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها